Witam
Chciałbym prosić Was o pomoc, chodzi o problem w mojej skodzie.
Jest to octavia 2 kombi silnik 1.6 i 102 konie czyli ten starszy typ.
Zapaliła się kontrolka check energy więc pojechałem by sprawdzono pod kompem. Okazało się że błędy wskazują na sondę lambda (pierwsza). Dzisiaj wymieniłem na nową oryginalną sondę. Po wymianie dałem trochę popracować i później przejechałem 25 km a błąd nadal się świeci.
Więc mam pytanie czy po wymianie sondy należy przeprowadzić jakąś procedurę regulacji czy błąd musi zostać skasowany z komputera? Myślałem że sama zgaśnie po zmianie sondy. Na czas wymiany sondy odłączyłem aku myśląc że to powinno skasować błąd.
Dodatkowo na biegu jałowym słychać i czuć nierówną pracę silnika ale obroty nie drgną. Czytałem że ten typ tak ma. Czy możecie to potwierdzić czy szukać gdzieś przyczyny?
po 1. octavia 2 - masz silnik o kodzie BGU lub BSE, AVU było przez rok w octavii 1FL
check engine sam z siebie zgaśnie po kilku kolejnych uruchomieniach silnika, jeśli warunki wystąpienia błędu nie są spełnione. czyli: jest dobrze - 2-3 kolejne uruchomienia i zgaśnie. oczywiście lepiej byłoby skasować błąd VCDSem, przejechać się i sprawdzić, czy nie wraca. a odpięcie aku nie kasuje błędów
co do nierównej pracy - może już czas na świece zapłonowe i/lub cewkę? LPG masz?
Witam
Co do kontrolki błędu to odpalałem silnik kilka razy i przejechałem ponad 20 km jak pisałem, dziś również się przejechałem i kontrolka nadal świeci.
Pisałeś "czyli: jest dobrze - 2-3 kolejne uruchomienia i zgaśnie." rozumiem że w moim przypadku już powinna się zgasić kontrolka sondy? Pewnie poczekam 2-3 dni i spróbuję skasować błąd u jakiegoś mechanika.
Po zmianie sondy jeździć na benzynie i czekać aż zgaśnie błąd czy nie ma znaczenia czy to gaz czy benzyna?
Co do nierównej pracy silnika to:
Świece zostały wymienione nie pomogło, gaz mam od 2 miesięcy przed założeniem instalacji też była nierówna praca silnika.
jeśli nie zgaśnie Ci za 2-3 dni, to pewnie będzięsz musiał ją skasować - gorzej, jeśli błąd powraca
po wymianie czegokolwiek w układzie zapłonowym zawsze jeżdżę 20-40km wyłącznie na benzynie, aby silnik się ponownie nauczył właściwych korekt.
jeśli na benzynie też nierówno pracuje, to pozostaje szukać usterek w całej reszcie układu - lewe powietrze z nieszczelnej odmy, węża z filtra powietrza czy nieszczelności pod kolektorem (są tam jakieś uszczelki) i potem jeszcze cewka i kable.
tak długo jak nie masz diagnozy co powoduje błąd - czy to za ubogo/za bogato, czy dalej błąd sondy albo jeszcze jakiś inny, to niestety zabawa mocno na oślep
Komentarz